duminică, 20 octombrie 2013

Tarta cu pere si ciocolata

Joi seara, in drum spre casa, am intrat in magazinul de la colt. Magazinul este al unui cuplu tare de treaba. Nu prea are cum concura cu Mega Image-urile care infloresc mai ceva ca florile primavara, dar ne plac cei doi tare mult si atunci mai cumparam cate ceva de la ei. Asa ca am intrat dupa niste portocale. Cand colo, mi-au atras atentia niste pere. Vrand sa vad daca sunt moi, am luat una in mana sa imi dau seama mai bine. Mi-am dat seama perfect cand m-am trezit cu jumatate din degetul mare in para moale si cand m-a izbit un parfum dulceag. Aha, deci sunt si moi si parfumate. Forget about the oranges, go for the pears. Am mancat una, am mancat doua, hm, parca as mai face ceva cu ele. Dar ce? Cum ce?! Ceva cu pere si... ciocolata. Tarta deci sa fie!

Asadar, weekendul acesta a fost dedicat perelor parfumate si lungilor clipe de dulce leneveala :)


Ingrediente:
  • 5-6 pere bine coapte
  • 4 linguri zeama de lamaie
  • 3 linguri miere
  • 100 g ciocolata amaruie
  • 160 g unt
  • 3 oua
  • 100 g zahar
  • 1 plic zahar vanilat
  • 15 g cacao
  • 240 g faina
  • 1 praf de copt
  • 150 ml lapte

Perele, daca sunt mai mari, sunt suficiente vreo 3 - 4. Cel mai bine este sa evaluati cam cate intra lejer in tava pregatita, fara a incarca prajitura prea tare, asa cum am facut eu. Desi, chiar si asa, tot delicioasa a iesit. Se curata perele de coaja, apoi se taie pe jumatate sau sferturi si se curata de samburi. Se stropesc cu zeama de lamaie amestecata cu mierea si se dau la frigider cam 30 de minute.

Intre timp pregatim aluatul. Ciocolata se topeste pe baie de aburi. Untul se freaca bine cu zaharul si vanilia, dupa care se adauga ouale, unul cate unul, mixand dupa fiecare. Se adauga ciocolata topita, usor racorita (nu vrem omleta :)), si se omogenizeaza bine. Se amesteca faina cu praful de copt si cacaoa si se adauga compozitiei initiale, alternand cate 2 - 3 linguri din amestecul de faina cu cateva linguri de lapte. Mixam bine pana se omogenizeaza apoi continuam pana incorporam toata faina si laptele. Se toarna aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt sau unsa bine cu unt si tapetata cu faina (eu am folosit o forma cu inel), iar deasupra se aseaza bucatile de pere (cu scobitura in jos). Totusi, data viitoare voi lasa mai mult spatiu intre ele.

Se coace la foc potrivit (aproximativ 180°C) timp de aproximativ 45 minute. Cel mai bine este sa se incerce cu o scobitoare, pentru ca timpul coacerii depinde si de cat de zemoase sunt perele.
Dupa ce s-a copt, prajitura se lasa sa se racoreasca in tava. Se serveste  pudrata cu zahar si merge de minune cu inghetata de vanilie sau frisca naturala. A doua zi este chiar mai buna, fiindca prinde un gust si o consistenta mai de brownie. Bine, asta daca scapa vreo felie :)


Enjoy! :)

sursa retetei: La Ancuta

3 comentarii: