marți, 25 februarie 2014

Salata de macrou afumat si ceapa

Salata de macrou afumat si ceapa se poate numi lejer... salata de ceapa cu macrou afumat. Dar ne-am gandit sa nu va speriem prea tare :). Iar in ciuda faptului ca are literalmente o tona de ceapa, salata aceasta este una lejera, cu un gust chiar usor dulceag si, cel mai important, delicioasa.

Desi o mancam des in copilarie, intre timp am cam uitat de ea. Bunica o facea cu hering, ceapa, ulei si, parca, otet, dar noi preferam varianta cu macrou afumat si zeama de lamaie, mai ales pentru ca macroul se curata mai usor si nu se sfarama atat de tare. Dar am facut-o in ambele variante si zicem cu mana pe inima ca fiecare are farmecul ei.


Ingrediente:
  • 150 g file de macrou afumat
  • 3 cepe
  • zeama de la o lamaie
  • ulei de masline extravirgin
  • patrunjel 
  • sare, piper

Macroul se curata de piele si de eventualele oase si se rupe bucatele. Ceapa se curata si se taie julien. Se poate folosi atat ceapa normala, cat si rosie, mai ales ca cea rosie este mai dulce. Ceapa se asezoneaza cu sare si piper si se amesteca cu zeama de lamaie si putin ulei. Se adauga bucatelele de macrou si patrunjel tocat si se amesteca cu grija, sa nu se sfarame prea tare pestele. 

Se lasa salata sa stea cateva ore bune la frigider, ca sa se inmoaie ceapa si sa isi piarda din iuteala. 

Merge de minune cu paine proaspata si niscaiva masline. Kalamata am zice noi :).


Enjoy! :)

Un comentariu:

  1. mi s-a facut pofta si am cautat reteta. Chiar nu mai stiam ce anume exact punea mama la aceasta salata! Super gustoasa!!!

    RăspundețiȘtergere