duminică, 8 decembrie 2013

Pui in lapte

Cand am citit pentru prima data despre puiul in lapte am zambit usor neincrezatoare. Auzi tu, pui in lapte. Si ce gust o avea? Friptura in lapte? Si o iesi pielea crocanta? Si o fi buna? Hm. Dar uite ca am citit din nou si din nou, ba pe un blog, ba pe altul, ba ca e delicioasa, ba ca e cea mai buna friptura de pui ever, bla, bla, bla… Reteta ii apartine prietenului Jamie si cum tot ce am gustat de la dumnealui mi-a placut tare, tare mult, nu puteam sa nu-i dau o sansa. Si ce sansa, dom'le… :)

Ingrediente: 
  • 1 pui de aproximativ 1,5 kg
  • 565 ml lapte
  • 12 catei de usturoi
  • 1 baton scortisoara
  • coaja rasa a doua lamai
  • sare, piper

Ca de obicei, cu o seara inainte de the big moment am frecat puiul cu sare de mare neiodata si l-am lasat sa stea la rece, inchis intr-o punga, pana a doua zi. A doua zi, l-am scos cu vreo ora sau doua inainte de a-l gati si l-am lasat sa se zvante si sa se pregateasca moral pentru tratamentul regal ce va urma. Cum care? Baia in lapte. :)

Puiul astfel pregatit de rumeneste intreg in ulei de masline incins. Se scoate puiul din oala, se arunca grasimea arsa, dupa care se pune puiul inapoi. Se adauga laptele, coaja de lamie rasa, usturoiul si salvia, se acopera si se da la cuptor pentru o ora. Cuptorul trebuie incins dinainte, undeva pe la 190 - 200 ° C.


Dupa 1 ora se scoate capacul, se stropeste cu sosul din oala si se mai lasa neacoperit pentru inca 30 de minute sau pana cand se rumeneste frumos.


La final se scoate puiul rumenit din oala, se lasa sa se raceasca putin, se taie bucati (se poate chiar dezosa) si se serveste cu sosul din oala care este absolut demential. Noi am avut langa si niste cartofi prajiti si niste dovlecei la tigaie. Si muuult chili. Si un vin rosu, greu. Nebuniiiiie! :)

Enjoy! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu