duminică, 8 decembrie 2013

Chocolate Crinkles

Desi in reteta din care m-am inspirat se numesc biscuiti Truffle, eu ii stiu de Chocolate Crinkles si asa am sa le las numele. Sunt incredibil de gustosi, fragezi si... ciocolatosi :) Este a treia oara cand ii fac si de fiecare data au disparut incredibil de rapid!

Ingrediente:
  • 200 g ciocolata (eu am folosit ciocolata cu 54% cacao)
  • 90g unt 82%
  • 110 g zahar pudra
  • un varf de sare
  • 4 oua mici (sau 3 daca sunt mari)
  • esenta vanilie
  • 200 g faina
  • 20 g cacao (eu am pus doar 10, se poate si omite daca ciocolata este amaruie)
  • o jumatate de lingurita praf de copt
  • zahar pudra pentru invelis

Untul si ciocolata se topesc la foc mic,


dupa care se adauga zaharul pudra si se omogenizeaza. Urmeaza ouale, unul cate unul, si esenta de vanilie.

Faina se amesteca cu cacaua, sarea si praful de copt si se adauga compozitiei de ciocolata, omogenizand bine. In reteta de inspiratie, se precizeaza ca aluatul nu trebuie sa curga de pe paletele mixerului. Ei bine, al meu era mai moale si, desi initial, am fost tentata sa mai adaug putina faina, pana la urma nu am facut-o si a fost ok.


Vasul se acopera cu folie sau se baga intr-o punga care se leaga si se da la rece pentru aproximativ 2 ore. Pentru ca m-am grabit eu l-am bagat direct la congelator, dar doar pentru 30 de minute, suficient cat sa se intareasca si sa pot modela bilute din el.



Pentru a da forma bilutelor, am luat cu lingurita din compozitie cate o bucatica mica si i-am dat forma in palme. Desi in reteta de inspiratie se recomanda sa iti uzi usor palmele, mie mi-au iesit mult mai ok daca eram bine uscata pe maini, ca sa adere putin compozitia. Doar ca dupa cateva bilute trebuie sa iti cureti palmele, ca sa nu se adune prea multa copozitie pe maini, altfel totul devine prea lipicios si messy. :)

Bilutele astfel formate se tavalesc prin zahar pudra. Eu am pus ceva mai mult zahar intr-un vas cu peretii rotunjiti, am bagat cate 4 -5 bilute odata si am miscat vasul in toate directiile, numai cu fundul in sus nu :), pana s-au acoperit bine cu zahar si nu se mai vedea nici pic de maro. Daca se lipesc intre ele, se desfac usor si se mai tavalesc putin.


Bilutele pudrate cu zahar se aseaza in tava, pe hartie de copt, pastrand intre ele o distanta de aproximativ 2 -3 cm. In total mi-au iesit 58 de bucati, desi conform retetei de inspiratie ar fi trebuit ca numarul sa fie dublu. N-am reusit niciodata sa-i fac mai mici, dar nici nu m-am straduit prea tare pentru ca imi par perfecti asa :).


Se coc la 160°C, timp de 10-15 minute, in  cuptorul preincalzit. Cand sunt gata, se lasa 2 - 3 minute in tava, dupa care se transfera pe un gratar si se lasa sa se raceasca.

 
Se pot pastra intr-o cutie metalica timp de mai multe zile, dar sa fim seriosi, cine le rezista cateva zile?! Sunt fragezi, ciocolatosi si deliciosi, mai ales daca ii acompaniaza o cana de lapte! :)


Enjoy! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu