duminică, 22 iunie 2014

Omleta cu ciuperci

Micul dejun sta la loc de cinste in casa noastra. Cel putin in weekend. Ador mirosul de paine proaspat prajita si cafeaua aburinda. Iar daca este sa fac un top al preferintelor, ouale, fie ele omlete, amestecate sau fierte, clar sunt undeva sus. Aproape ca l-am corupt si pe Radu, care ani de zile habar n-a avut ce este acela un mic dejun. Nu mi se alatura chiar de fiecare data, dar de cele mai multe ori... da :) Trebuie doar sa il surprind!

Omleta cu ciuperci este una dintre preferintele clare. Se face usor, iar gustul de ciuperci fripte o completeaza perfect!


Ingrediente:
  • 2 oua
  • 1 ciuperca champignon (mai marisoara)
  • 1 lingura de mozzarella rasa
  • ulei de masline
  • unt
  • sare, piper

Pentru ca am mancat aceasta omleta cu o salata de rosii simpla, dar cu gust :), am inceput cu aceasta, ca sa aiba timp sa stea putin la rece. Am taiat cuburi o rosie, am adaugat putin patrunjel verde tocat, sare, piper si ulei de masline extravirgin. Mergea si un fir fraged de ceapa verde, dar nu am avut la indemana. Se amesteca bine toate si se da la frigider pana in momentul servirii.

Ciuperca se curata bine cu un servet umed. Folosim doar palaria pe care o taiem lamele. 

Intr-o tigaie antiaderenta se pune o lingurita de ulei si o bucatica foarte mica de unt. In acest amestec, cand este usor incins, se aseaza feliile de ciuperci si se frig bine. Se condimenteaza cu sare si piper, dupa care se intorc pe partea cealalata. In acest moment se adauga cele doua oua, batute bine cu un strop de sare. Se lasa sa se coaca sub capac pana se coaguleaza ouale, fara sa se intareasca prea tare. 

Se scoate pe o farfurie, se presara deasupra mozzarella rasa si se pliaza in doua. Omleta fiind fierbinte, mozzarella se topeste repede. Pe cealalta jumatate de farfurie se pune salata se rosii si... se ataca!

Enjoy! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu