marți, 24 septembrie 2013

Supa crema de rosii coapte

Dupa rasfatul din ultimul timp, se cerea o mancare ceva mai usoara. Dar si satioasa, iar in plus sa ne si incalzeasca sufletele infrigurate. Cum mai aveam niste rosii gustoase, de gradina, am facut o supa crema de rosii coapte. Facuta asa, supa pastreaza toata aroma si dulceata rosiilor. 

Metoda de preparare este una foarte simpla. Intr-o tava antiaderenta se pun rosii taiate bucati, o ceapa rosie tocata, cativa catei de usturoi, frunze proaspete de busuioc, cimbru, oregano, sare neiodata si piper.


Se stropeste totul din abundenta cu ulei de masline si se introduce in cuptorul incins la 200° C, pentru aproximativ 30 de minute.


Amestecul de rosii coapte se blenduieste, se gusta de sare si piper si se mai adauga putina apa fierbinte daca supa rezultata este prea groasa. Oricat de tentati ati fi, zic sa nu decojiti rosiile inainte de a le blendui. Chiar daca se vor mai simti unele ramasite, faptul ca aceasta coaja este plina de licopen este un motiv suficient de puternic sa o pastrati. Ce e cu licopenul asta, puteti citi mai multe aici, dar si in alte multe alte articole. Doar sa gugaliti putin :)

Se poate adauga o cutie de smantana lichida de 15%, dar de data asta eu am sarit peste aceasta etapa. Daca-i light, pai light sa fie :) Plus ca am vrut sa simt din plin gustul rosiilor. Le voi duce destul dorul pana vara viitoare. Am adaugat in schimb putin parmezan si busuioc proaspat.

Se serveste fierbinte, cu crutoane. Sau fara, cum imi place mie :).


Enjoy! :)

2 comentarii:

  1. Am tot auzit de supa crema de rosii coapte, dar nu am mancat-o pana acum niciodata. ar trebui sa incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e o explozie de arome! dar iti recomand sa o incerci cu rosii de sezon.

      Ștergere